gyógytorna, gyógypedagógia, logopédia, komplex vizsgálat és állapotfelmérés, fizioterápiás kezelések

Gyógypedagógiai vizsgálat, ellátás

Gyermekek komplex állapot felmérése

Egyéni fejlesztő program kidolgozása komplex felmérés után, részképességterületekre lebontva, egyénre adaptált fejlesztés.

Nevelési tanácsadás a szülő kérdéseire, felmerülő vélt vagy valós aggodalmaira, egészségügyi, gyógypedagógiai, logopédiai aspektusból történő válaszadás. Szükség esetén további vizsgálati javaslatok.

Általános képességfejlesztés során: kisgyerekkorban átmenet a játék világából a tanulás világába. Megteremti a szükséges részképességek megfelelő szintjét.

Részképesség fejlesztés során lehetőséget ad a gyermek tudásának a feltérképezésére, pótolható a hiányzó ismeret. a gyermek gondolkodási ütemében tudunk haladni.

Számolási képesség fejlesztése: Célirányos és hatékony segítséget tudunk adni a gyermek számára. Magabiztos számfogalom kialakítása, memória, finommotorika fejlesztés, összefüggés látás alapozása, szabályok-, játékszabályok kialakítása és betartása valósul meg a fejlesztés alatt.

Iskolai előkészítő foglalkozás alkalmával a gyermek tanítása játékos formában történik, meghatározott keretek között megtanulja hogyan kell koncentrálnia. Ismeretbővítés, készségfejlesztés valósul meg.

Társszakmákkal továbbá civil szervezetekkel való együttműködést nagyon fontosnak tartom. A tudomány minden szakterületen fejlődik. Egymás munkájának a megismerése elengedhetetlen. A segítő szakmában dolgozók a családok kapcsolattartása során többször találkozhatnak olyan problémahelyzetekkel, amelyek megértése és kezelése a „hagyományos” szakmai tudáson túl speciális ismereteket is igényelne. Szűkebb spektrumú szakmai ismeretekkel rendelkezve pedig nem fogunk megfelelő eszközt találni a helyzet kezelésére, a probléma megoldására. Ismerve a rendszert, a társszakmák munkáját, azok kompetenciáit, határait hatékony segítségnyújtás várható. Nyílt kommunikáció minden szervezet részéről, szervezeti kompetencia körök/határok kijelölése, szervezetek kölcsönös megismerése – jó gyakorlatok átadása kívánatos.  Tudni, hogy mi rejtőzik a probléma mögött kitől mit kapott az érintett szülő, tudta-e hasznosítani a tanácsot, történt-e változás. Melyik ellátórendszernek milyen eszköze van hozzá, egyáltalán van-e eszköze. (Nem feltétlenül tárgyi eszközre gondolok.) Szülők segítése, támogatása, gondozása minden esetben hozzájárul a helyzet kezeléséhez, a probléma megoldásához.

Iskolaérettségi vizsgálat során lehetőség nyílik a részképességek korai feltárására, felismerésére. Ez a vizsgálat nem helyettesíti a pedagógiai szakszolgálatok vizsgálatát.